Get your own at ohmyspace.com
Free Image Hosting @ Photobucket.com!

Friday 2 March 2012

TENTANG AKU dan BOLA...

salam...actually hari ni aku nk share dengan korang kenapa aku terlalu minat main bola...aku mula minat dengan main bola ni bermula umur aku 5 tahun lagi..masa tu aku ingat lagi arwah pak cik aku selalu bawa aku g padang..(masa tu arwah jadi coach untuk team JKR Temerloh..al fatihah utk arwah pak cik aku..)..masa tu aku pun budak lagi so main sepak2 je la....actually arwah pak cik aku ex player untuk team pahang zaman 60an dulu la...so bermula dari situlah minat aku terpupuk..bila aku mula masuk sekolah rendah pulak masa darjah 1,2,3 aku cuma wakil class je..budak lagi so cikgu pun x mau layan sgt la kan..so time aku nk lepas gian main bola ni bila balik sekolah laa...balik je sekolah terus tukar baju nk g main bola dengan kawan2 kat umh aku..
masa tu aku ddk umh flat je ..korang tau la space umah flat ni terhad kan..so ada la padang kecil untuk aku ngn member2 aku nk lepas gian..pernah satu hari tu aku ingat lagi masa tu thh syok2 main bola aku ter sepak kuat bola tu terkena pasu umh aciii tu..apa lagi punya mengamuk acii tu sampai bola kitaorg dia belah dua...nasib badan..start hari tu bila bola singgah je depan umh dia cepat2 kitaorg bawa lari bola tu beb..hehehhe...start umur aku darjah 4,5 aku dah wakil sekolah..masa tu mmg semangat la kan...so ada training kat sekolah dah jarang la layan main bola kat umh..so x de la dapat tgk acii tu mengamuk lagi..hehe...bermula pulak kat sekolah menengah...so seperti biasa...form 1 mmg tak de la org nk usha aku kan..so g selection kat sekolah pun tak dpt pun..so dengan penuh rasa tidak putus asa masa aku umur form 2 aku g try la selection kat sekolah so luck aku baik terpilih la aku main untuk team under 15..semangat tul masa tu..balik umh je terus tukar baju g sekolah balik..pasal nk main bola je..mcm tu la rutin harian aku..tapi training seminggu 3 kali seminggu je..
hari lain tu aku buat la keje sekolah ke apa ke..so start aku naik form 4 dah tak leh la main utk under 15..so ak g try utk team under 18..so saingan bertambah sengit la masa tu kan..aku nk kena fight dengan player form 5..disebabkan usaha yang tinggi aku berjaya ddk dlm team under 18..so dua tahun la aku dlm team tu..actually sebelum ni aku main defend..nk jadi cerita masa umur aku dari form 4 nk naik form 5 tu sekolah aku tak de keeper..so coach aku tanya ..sapa minat nk main keeper...? antara ramai2 tu aku sorg la yg gatal2 angkat tangan sebab aku minat main keeper ni pasal aku nk jadi mcm abg sepupu aku..masa tu dia main keeper wakil team Kuala Lumpur..tiap2 game K.L masa tu aku mesti join..so bermula la minat aku nk jadi keeper ni..start hari tu coach aku suruh aku datang tiap2 hari...dia yg akan training aku..pergghh..penat beb hari2 kena terbang sana,terbang sini..balik umh siku lutut aku mesti ada luka2..sakit beb...disebabkan minat mendalam dalam bola ni..aku teruskan perjuangan aku..bermula la liga masa tu...nak jadi cerita masa tu sekolah aku jadi juara untuk wakil zon..so bila wakil zon maybe tahun tu murah rezeki team sekolah aku final sekolah aku layak ke final..masa tu team final tu mmg mantap beb..safee sali pun ada dalam team tu...mungkin atas berkat doa sekolah aku mng game tu..so kita org layak wakil utk MSSM..
Masa tournement MSSM tu team aku tak pergi jauh pun just no 3 dlm group je...kira walau aku tak membanggakan sekolah aku dari segi pelajaran aku dah membanggakan sekolah aku dari segi sukan..ok la tu kan..heheh..apa2 pun mmg kenangan tu tak kan dapat lupa sampai bila2..bila dah abis pulak bermula lah alam remaja..so masa tu nk cari duit je la kan...so masa tu aku kerja la kat kilang printing..genab sebulan aku kerja member aku dtg umh..member aku tu masa tu dia mmg pemain bolasepak utk negeri(negeri mana ak tak leh nk share laa..soweeyy..)..dia ckp coach team dia main suruh aku datang join team dia..esoknya aku pergi la...mungkin rezeki aku jadi pemain bola kot..so aku sign kontrak dgn team tu..masa tu main liga piala president je..liga bawah 21..lama juga ak main utk team tu..4 tahun aku main sampai la umur aku dh tak leh main liga tu..so next year dah kena cari team senior..rezeki aku untuk main team negeri tak berapa cerah pada masa tu..2 tahun aku main untuk liga F.A.M..next year tu rezeki aku murah sikit ada team club yang masuk ke liga perdana offer aku main dengan team dia(kira naik sikit la standart aku..heheh)..
so selama 3 tahun juga aku main dengan team diorg..next year tu aku ambil langkah nk berhenti main bola..so setahun aku bekerja dgn company ni..tapi korang tau tak selama setahun tu bila aku tgk member aku yang main bola dalam tv tu aku gian je..ibarat aku ngn bola ni dah sebati laa..nk jadi cerita tahun ni aku dapat offer main dengan satu team ni..kira aku dengan bola ni mmg x leh berpisah la kan..hehehe..kelakar gak aku dengar bila dapat offer dgn team ni..team super league tu...terkejut aku..so sampai sekarang la aku masih main bola..tu lah cerita aku..(sorry beb tak leh nak share nama team dgn korang k...)

No comments: