Get your own at ohmyspace.com
Free Image Hosting @ Photobucket.com!

Sunday 18 March 2012

Sakitnya Menerima Kekalahan.

salam..hari ni aku nak share dengan korang tentang sakitnya menerima kekalahan...actually aku ni pemain bola sepak...tapi x de la terkenal mcm player malaysia beb...now aku nak share dengan korang saat aku menerima kekalahan..setiap pertandingan biasa la ada yang menang ada juga yang kalah kan..mana ada orang bertandingan nk kalah kan..so korang tau tak bertapa sakitnye bila kita menerima kekalahan..dah la lepas main bola tu dah penat2 kan..lepas tu abis game kena maki dengan coach lagi..perrgghhh Tuhan je yang tau bertapa sakit bila terima kekalahan ni..tapi kadang tu yang tak sedap aku dengar bila kalah je mula la mulut orang luar yang bawa virus masuk dalam team..ada pulak yang sibuk duk cakap team ni jual game la team tu jual game laa..apa la..bak kata orang kerana mulut badan binasa kan..macam aku sebagai pemain aku terasa sbb ini tempat aku cari sesuap nasi..so faham2 la..bila datang kritikan yang mcm tu sedikit sebanyak buatkan kita jadi x happy kan..cakap senang la..kalo korang bagus nape x korang yang main je..mana ada pemain nk kalah beb..kalo ada tu aku rasa orang tu manusia yang paling bodoh dalam dunia...lagi2 bila sesuatu benda tu yang membuatkan dia menjdi darah daging kita...lagi satu aku pun tak faham dengan persatuan ni ..bila team kalah korang cakap macam2..bila menang x de pulak nk bagi bonus ke apa ke..cuba la korang ukur sikit dengan team2 lain...ibarat ferari vs kancil...aku rasa team F.A.M cup pun lagi bagus managment dia..silap2 gaji diorg lagi besar..so moral of story x payah nk cakap macam2 kat player..patutnya korang fikir mcm mana nk buat team lebih maju ni korang duk sibuk dengan cakap orang luar..pendek kata diorg ni mmg bodoh la..actually aku sebagai pemain mmg aku rasa sakit sgt pasal semua ni...bila dah main mati-matian org cakap itu ini..tu yang buat sakit hati tu..kadang2 terfikir nk bersara dalam arena ni pun ada..so bagi korang yang ada support team kegemaran korang.. korang leh fikir yang terbaik k..jgn bila menang baru nk support bila kalah kutuk2 tak baik beb..kalo ada perangai macam tu sampai bila2 pun bolasepak kita takkan maju beb...akhir kata "majulah sukan untuk negara"...Malaysia Boleh..

2 comments:

The Norah said...

takpelah yang penting kita dah buat yang terbaik kan...i know u can do it laaaa...pekakkan telinga dengan langau,kita kan dah mandi :)

Pencuri Mimpi said...

terima kasih yaa penyair senja...<3